Τετάρτη, 13 Απριλίου 2016

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ (αυτισμός)

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ (αυτισμός)
• Ακολουθούμε το πρόγραμμα του σχολείου
• Προετοιμάζουμε το παιδί για το τι θα ακολουθήσει, (ενημερωνόμαστε κάθε μέρα από τη δασκάλα για το πρόγραμμα)
• Παροτρύνουμε τη συμμετοχή του παιδιού στην τάξη, πχ να σηκώσει το χέρι να δώσει κάποια απάντηση, να σηκωθεί να δείξει κάτι κλπ.
• Έχουμε μαζί μας 2 τετράδια. Το ένα για να ενημερώνουμε καθημερινά τον γονέα για την πορεία του παιδιού, παρατηρήσεις κλπ. Το δεύτερο για να οπτικοποιούμε, ζωγραφίζοντας , κολλώντας εικόνες κλπ τα διάφορα που λέγονται μέσα στην τάξη και μπορεί να είναι δυσνόητα.
• Παροτρύνουμε διάδραση του παιδιού με τους συμμαθητές /διπλανούς του, πχ
«θέλω τον κόκκινο μαρκαδόρο» «ευχαριστώ» «παρακαλώ» «τι κρατάς;» κλπ . Αργότερα όλο πιο σύνθετα αιτήματα και ενάρξεις.
• Διατηρούμε τις κοινωνικές ενάρξεις όπως «καλημέρα παιδιά!» «γεια σας!» «τι κάνεις;» «Αντίο!» κλπ γιατί δεν είναι αυτονόητες.
• Προσαρμόζουμε το παιδί στους κανόνες της τάξης (κατ’ επέκταση κοινωνικούς κανόνες).

ΠΡΟΣΟΧΗ! Σίγουρα μας χαροποιεί ιδιαίτερα να παραμείνει το παιδί ήσυχο στην τάξη χωρίς να κάνει φασαρία, να κλαίει κλπ αλλά πρέπει να προσέξουμε να μην πέσει το παιδί σε αδράνεια ή και σε στερεοτυπία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου