Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2016

Κατάκτηση αλφαβητισμού



Για την κατάκτηση αλφαβητισμού πολύ σημαντικός 

παράγοντας είναι ένα περιβάλλον πλούσιο 

σε αναγνωστικά ερεθίσματα. Ένα περιβάλλον το οποίο 

πρέπει να σφύζει από δείγματα γραπτού λόγου με νόημα και 

σημασία για τα παιδιά. Αφίσες παιχνιδότοπων, θεατρικών

 παραστάσεων, εισιτήρια, ημερολόγια, εφημερίδες, 

περιοδικά, παλιοί τηλεφωνικοί κατάλογοι, ληγμένοι 

λογαριασμοί, άδεια κουτιά συσκευασιών, πινακίδες,

 σημειωματάρια, χάρτες, κάρτες, διαφημιστικά και φυσικά 

βιβλία, πολλά και καλά παιδικά βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, 

απαρτίζουν ένα εξαιρετικά πλούσιο περιβάλλον. Καθώς το 

παιδί παρατηρεί, πειραματίζεται και προβληματίζεται, επιδρά

 πάνω σε όλα αυτά, κατανοεί την λειτουργία του καθενός, 

αποκτά αναγνωστικές γνώσεις ιδιαίτερα χρήσιμες για την

 κατάκτηση του γραμματισμού – αλφαβητισμού. Ένα πλούσιο

 αναγνωστικό περιβάλλον εμπλουτίζει και βελτιώνει τις 

γνώσεις των παιδιών αναφορικά με διάφορα έντυπα αλλά και

 για τον γραπτό λόγο γενικότερα. Όσο όμως καλό και 

πλούσιο είναι ένα αναγνωστικό περιβάλλον, από μόνο του 

δεν προσφέρει σχεδόν τίποτα. Η κατάκτηση του

 γραμματισμού θα εκτιναθεί με την καθοδήγηση και 

συμμετοχή των γονιών πρωτίστως και των εκπαιδευτικών. Οι 

αναγνωστικές εμπειρίες εμπλουτίζονται και 

πολλαπλασιάζονται με πολύ γρήγορο ρυθμό προσέχοντας 

παράλληλα να παρέχουμε ασφάλεια, αγάπη και ενδιαφέρον.

 Η αρμονική συνεργασία τέλος, των εκπαιδευτικών και των 

γονέων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία των 

παιδιών στην κατάκτηση του γραμματισμού και στην 

κατάκτηση των γνώσεων γενικότερα. Είναι πολύ δύσκολο οι 

εκπαιδευτικοί να τροφοδοτήσουν τα παιδιά με γνώσεις και

 δεξιότητες αν οι προσπάθειες αυτές δεν υποστηριχθούν 

από μία οικογένεια που να τις εκτιμά και να τις προχωρήσει 

ένα, δύο, τρία βήματα παραπάνω.


 Πορφύρη Δέσποινα, Νηπιαγωγός- Εμψυχώτρια




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου